بحر الفقاهه

کنکاشی در فقه اسلامی review on Jurisprudence

بحر الفقاهه

کنکاشی در فقه اسلامی review on Jurisprudence

یادی از ایت الله سید عبد الله جعفری ره

شاید سال 87 بود که به محضر بزرگواری در تهران رسیدم و از ایشان خواستم تا کسی را به عنوان استاد علم زندگی یدر قم به ما معرفی کنند.

 ان عالم بزرگوار فرمودند : " در قم بزرگی هست بنام آیت الله سید عبد الله جعفری ، به خدمت ایشان بروید "

بار اول که بود که نام شرفشان به گوشم میخورد ، از هر کسی سواغشان میگرفتم چندان نمیشناختند ، تا اینکه بعد از مدتی پرس و جو مرا به موسسه یا مدرسه ای ارجاع دادند و گفتند که در انجا شخصی بنام آقای قدوسی ( فرزند یا نوه ی شهید قدوسی و از اقوام علامه طباطبایی ) هست که مسئول امور زندگی آیت الله جعفری میباشد.  

به خدمت جناب قدوسی رسیدیم ، شب بود ، وقتی مساله ی خودم را  با ایشان در میان گذاشتم و ایشان فرمودند که آقا هم خودشان و هم عیال محترمشان در حدود 90 سالگی بسر میبرند و به علت کسالت کسی را به حضور نمیپذیرند. اصراری بر ملاقات نکردم ، چون فکر میکردم بی فایده است ، ضمنا نه قصد ایجاد مزاحمت داشتم و همچنین میدانستم که شخصی با این سن و سال دیگر به راحتی نمیشود از محضرشان استفاده کرد.

 بعد ها فهمیدم که ایشان از اعاظم و خواص شاگردان علامه طباطبایی ره بوده اند و در مقامات معنوی به درجات فوق العاده بلندی رسیده اند و برخی از ایشان به عنوان وصی علامه طباطبایی ره یاد میکنند.

 اما آتش شوق این دیدار پیوسته در دل بنده بود و گاهی خودمم را بخاطر این کم سعادتی ملامت میکردم تا این که امروز صبح وقتی از کنار میدان جانبازان عبور میکردم ، بنر بزرگی توجهم را جلب کرد. اعلامیه ی درگذشت آیت الله سید عبد الله جعفری تهرانی ره ، زمان تشییع : شنبه 4 شهریور 1391 ساعت 9 صبح. اما الان ساعت یازده بود که من اعلامیه را میدیدم. بار اول بود که عکسشان را همانجا دیدم و بسی تاسف و اندوه که حتی توفیق شرکت در مراسم تشییع  پیکر ایشان هم  پیدا نکردم.

رحمة الله علیه رحمة واسعه و حشره مع سیدنا محمد و آله الطاهرین.

..........................

بعد از این که توفیق تشرف به محضر جناب آیت الله جعفری ره پیدا نکردم ، مجددا به محضر همان عالم بزرگوار در تهران رسیدم و عرض کردم : جناب آیت الله جعفری ره در وضعیتی نیستند که کسی را به حضور بپذیرند.

آن عالم بزرگوار فرمودند من کس دیگری را که شما بتوانی از ایشان علم زندگی یادبگیری نمیشناسم ، جر اینکه به محضر آیت الله بهجت ره بروی و به صورت ایشان نگاه کنی.

افسوس و دو صد افسوس که امروز دست ما از دامن پر فیض آن دو عالم الهی و آن دو اسوه ی تقوا و پرهیزکاری کوتاه است. لعل الله یحدث بعد ذلک امرا.

لینک مرتبط :  تصاویر تشییع _ مصاحبه _ بزرگداشت

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد