بحر الفقاهه

کنکاشی در فقه اسلامی review on Jurisprudence

بحر الفقاهه

کنکاشی در فقه اسلامی review on Jurisprudence

روش دوست داشتن

خصال-ترجمه جعفرى    ج‏1    487    ص : 487

احمد بن نوح از مردى و او از امام صادق (ع) نقل مى‏کند که حارث بن اعور به امیر المؤمنین عرض کرد: یا امیر المؤمنین! به خدا سوگند که من تو را دوست دارم، فرمود: اى حارث! اگر مرا دوست دارى با من خصومت مکن و با من بازى مکن و با من مناظره مکن و با من شوخى مکن و مرا از مقام خود پایین نیاور و مرا از مقام خود بالا نبر.

الخصال    ج‏1    334   

35 حَدَّثَنَا أَبِی رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُ قَالَ حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ إِدْرِیسَ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ أَحْمَدَ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ الرَّازِیِّ عَنِ الْحَسَنِ بْنِ عَلِیِّ بْنِ عُثْمَانَ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ نُوحٍ عَنْ رَجُلٍ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ قَالَ الْحَارِثُ الْأَعْوَرُ لِأَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ ع

یَا أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ أَنَا وَ اللَّهِ أُحِبُّکَ

 فَقَالَ لَهُ یَا حَارِثُ أَمَّا إِذَا أَحْبَبْتَنِی:

 فَلَا تُخَاصِمْنِی

وَ لَا تُلَاعِبْنِی

 وَ لَا تُجَارِینِی

 وَ لَا تُمَازِحْنِی

وَ لَا تُوَاضِعْنِی

 وَ لَا تُرَافِعْنِ

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد